Виконані завдання надішліть на електрону пошту:
mikolaivskazh@gmail.com
17.02.2021
Тема: Державні органи з охорони прав дітей
Мета: дати уявлення про державні органи та установи, що опікуються правами дитини, підстави та процедуру позбавлення батьківських прав, поняття «усиновлення», «опіка», «піклування»; розповідати про підстави й процедуру позбавлення батьківських прав; розрізняти усиновлення та опіку й піклування; моделювати та розв’язувати правові ситуації; формувати свідоме ставлення щодо важливості й значення виховання дитини в сім’ї.
Сучасна суспільна та юридична думка базується на
тому, що дитина повинна виховуватись у сім’ї й
ніщо не може замінити дитині сім’ю.
Згіднозі
ст. 5Сімейного кодексу, саме батькам надається переважне право особистого виховання дітей,
вибору форм та методів виховання,
якщо останні не суперечать закону та моральним засадам суспільства.
У
певних випадках виникає
потреба захищати дітей від власних батьків.
Робота
з правовими джерелами
КонституціяУкраїни
Ст.
32
Ніхто
не може зазнавати втручання
в його особисте сімейне життя.
Ст.
51
Сім’я,
дитинство, материнство й батьківство охороняються
державою.
Сімейний
Кодекс
Ст.
5
1.
Держава охороняє сім’ю,
дитинство, материнство, батьківство, створює умови
для зміцнення сім’ї.
2.
Держава створює людині умови для материнства та батьківства,
забезпечує охорону прав
матері та батька, матеріально та морально заохочує материнство та батьківство…
5.
Ніхто не може піддатися втручанню в його особисте сімейне життя, окрім випадків, передбачених Конституцією України.
Ст. 7
1. Сімейні відносини регулюються лише в тій частині, в
якій це може бути допустимим та можливим з точки зору інтересів їх учасників та
інтересів суспільства…
4. Регулювання сімейних відносин відбувається з
урахуванням права на таємницю особистого життя їх учасників, їх права на
особисту свободу та недопущення вільного втручання в сімейне життя.
5.
Учасник сімейних відносин
не може мати привілеїв та обмежень
за ознаками раси, кольору шкіри, статі, політичних, релігійних та
інших переконань, етнічного та соціальног опоходження, матеріального стану, місця проживання, за мовними та іншими ознаками.
Ст.
5
3.
Держава забезпечує пріоритет сімейного виховання дитини.
4.
Держава бере під свою охорону кожну дитину,
позбавлену належної батьківської опіки.
Ст.
150
1.
Забороняються будь-які види експлуатації своєї дитини.
2.
Забороняються фізичніпо карання дитини
батьками, а також застосування
ними інших видів покарань, які принижують людську гідність дитини.
Закон України «Про
охоронудитинства»
Ст.
10
Виконайте практичну роботу
Проаналізуйте ситуації та вкажіть, чи має право порушення прав дитини. Якщо так, то в якій формі? Вкажіть можливі варіанти розв’язання ситуацій. (Групи працюють за ситуаціями, дають коментарі).
1. Батьки 10-річного Андрія постійно пиячать. Удома часто трапляються бійки. Щоб убезпечити себе, Андрій повинен вечорами йти з дому, тому хлопчик не завжди виконує домашні завдання, що позначається на результатах його навчання.
2. Батьки 8-річної Оксани ніде не працюють. Вони примушують дівчинку щоденно жебрачити. Практично всі зароблені нею гроші відбирають, використовуючи їх для придбання спиртного.
3. Батько 13-річного Олега має невеличку авторемонтну майстерню. Він примушує сина працювати в цій майстерні навіть у той час, коли хлопець повинен бути в школі. Батько аргументує це тим, що хлопець повинен допомагати сім’ї та отримати професію авторемонтника.
4. Батьки забороняють 16-річній Вікторії гуляти увечері з друзями, ходити на дискотеки тощо, не дають їй грошей на дрібні витрати, вечорами зачиняють у кімнаті, аргументуючи свої дії тим, що їхня дочка повинна успішно закінчити школу.
Домашнє завдання
1. Завдання «Доберіть права».
2. Підготувати повідомлення
«Стан світового та національного ринків праці».
3. Підготувати інформацію
про благодійні акції, які проводяться у твоїй школі і в яких ти особисто
брав участь (допомога людям похилого віку,
інвалідам, дітям-сиротам тощо).
Тема.
Неповнолітні в цивільних правовідносинах.
Мета:
дати поняття правоздатність, дієздатність, деліктоздатність; пояснити різницю
між ними; пояснити права та обов’язки неповнолітніх; створити умови для
розуміння права власності; розвивати увагу ,пам'ять, мислення, навички роботи з
правовими джерелами, вміння аналізувати та робити висновки, наводити приклади з
власного життя; виховувати розуміння необхідності знати свої права та
обов’язки, почуття відповідальності за власні дії.
1. Опрацюйте матеріал підручника за посиланням
https://history.vn.ua/pidruchniki/svyatokum-the-basis-of-legal-studies-9-class-2017/18.php
2. Розгляньте таблицю.
·
Охарактеризуйте кожен етап дієздатності.
·
Яку дієздатність маєте ви?
·
Хто буде відповідати за правопорушення, завдану вами?
Дієздатність |
Вік |
Дії, які особа може здійснювати самостійно |
Інші права |
Відповідальність за завдану шкоді |
Часткова |
До 14 років |
Виключно дрібні побутові правочини |
Усі інші угоди укладають батьки або особи, які їх
замінюють, від імені дитини |
Відповідальність несуть батьки, або особи, які їх
замінюють |
Неповна |
14 – 18 років |
Дрібні побутові правочини, розпоряджатися власною
зарплатою, стипендією, іншими доходами, відкривати банківський рахунок і
розпоряджатися ним |
Мають право укладати будь-які угоди за згодою батьків,
або осіб, які їх замінюють |
Відповідальність несуть самостійно, або власною працею,
якщо коштів недостатньо – відповідають батьки або особи, які їх замінюють |
Повна |
З 18 років, або достроково у
випадках, передбачених законом |
Будь-які дії |
|
Відповідальність несуть самостійно |
4. Домашнє завдання
1. Дайте визначення понять: «цивільна правоздатність», «цивільна дієздатність».
2. Подайте у вигляді схеми склад цивільних правовідносин.
3. Заповніть таблицю «Цивільна дієздатність неповнолітніх».
Правочини, які неповнолітні вчиняють самостійно | Правочини, які неповнолітні вчиняють за згодою батьків | Правочини, на вчинення яких необхідна обов'язкова письмова нотаріально посвідчена згода батьків |
4. Проведіть міні-дослідження. Визначте, чим відрізняється цивільно-правова відповідальність від інших видів юридичної відповідальності.
Немає коментарів:
Дописати коментар